Slik skaper MFO en smidig kundereise med Checkin

Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) er en møteplass for folk som er over gjennomsnittet interessert i markedsføring og kommunikasjon. Deres mål er å knytte bransjen sammen gjennom kunnskapsdeling og nettverksbygging. 

Vi har tatt en prat med Anniken Englund som er markedssjef i MFO. 

Bilde: Markedsføringsforeningen i Oslo
Fra venstre: Anniken Englund, Anna Andrea Hvinden og Elise Løining

MFO har over 4000 medlemmer og jobber kontinuerlig og målrettet med å møte medlemmenes behov når det kommer til hvilken faglig kompetanse som trengs i dag og fremover, så vel som å kunne tilby denne kompetansen i riktig format. 

En av de viktigste aktivitetene MFO foretar seg er å arrangere faglig relevante frokostmøter, kurs og konferanser av høy kvalitet og nytteverdi for deres medlemmer. 

- Da pandemien brøt ut ble vi tvungen til å snu oss rundt for å kunne tilby våre medlemmer digitale arrangementer. Dette var en stor utfordring for oss som kun hadde avholdt fysiske arrangementer tidligere. 

På jakt etter den gode kundereisen 

Parallelt med å skape en strategi for digitale arrangementer var gjengen i MFO også på jakt etter et nytt system som samlet alle deres markedsaktiviteter på én plass. De så etter et system hvor både CRM, CMS, e-post og eventhåndtering var samlet under en plattform, og etter mye research falt valget på Hubspot som dekket de tre førstnevnte behovene.
 

- Da vår kjernevirksomhet er å avholde arrangementer manglet vi derfor den viktigste delen: et eventhåndteringssystem som kunne kommunisere med Hubspot. 

For å finne den beste løsningen som dekket deres behov tok MFO kontakt med andre aktører i bransjen som de syntes hadde en god kundereise. Etter samtale med blant annet Oslo Business Forum ble de anbefalt å teste ut Checkin; - en norsk aktør hvor support og brukerstøtte sto høyt på agendaen.  

Beslutningsprosess

- Valget falt først og fremst på Checkin etter å ha fått anbefaling fra andre i bransjen med samme behov som oss og som vi stoler på, men også fordi vi opplevde at Checkin hadde samme mentalitet som oss i MFO «ingenting er umulig - alt kan fikses». 

- Da vi i MFO er en liten organisasjon med kun tre ansatte der alle har høyt tempo og mange baller i luften setter vi stor pris på suveren kundeservice og raske svar fra Checkin. 

Gjennomføring 

I dag bruker MFO Checkin daglig til å følge med på påmeldinger til deres arrangementer, kommunisere med deres medlemmer og lager stadig nye arrangementer som de embedder til deres landingssider. 

- Systemet er fleksibelt, har mange nyttige funksjoner, et oversiktlig dashbord, og ikke minst: det kommuniserer med Hubspot.

Resultat 

Etter at MFO byttet ut deres systemer har organisasjonen fått en langt bedre kundereise ovenfor deres medlemmer. 

- Til tross for en pandemi som vi i utgangspunktet forventet at skulle koste oss mange medlemmer har våre nye systemer, deriblant Checkin tillatt oss å vokse og tilrettelegge for smidige kundeopplevelser på digitale arrangementer, så vel som fysiske. 

- Vi i MFO kan varmt anbefale Checkin til alle som jobber med arrangement enten som primæraktivitet som oss selv, men også til de som kun avholder arrangementer innimellom. Systemet er lett å lære seg, har en god prismodell og mulighetene er mange.

Arrangerer du egne events, og er på jakt etter en registreringsløsning?
Lag en gratis arrangørkonto på Checkin, og test ut.